כדי למשוך לקוחות צריך לייצר תוכן מעניין.
אחת הדרכים הטובות לייצר תוכן מעניין היא להשתמש בנתונים ולהפוך אותם לתוכן שיגרום ללקוחות (וללקוחות הפוטנציאלים) לרצות לצרוך אותו.
מהו "תוכן מבוסס נתונים"?
יוצא לנו לעבוד הרבה עם מנהלי שיווק, יחצ"נים, עיתונות וטלוויזיה. עבורם אנחנו משתמשים בסקרים ככלי שמייצר תוכן מהימן, שמחדש ללקוחות (או קוראים, צופים, וכו'). התוכן גם יכול לשמש להרצאה בכנס, למצגת ללקוחות פוטנציאליים, וכו'.
מספר דוגמאות
איך עושים את זה? מאוד פשוט
ראשית צרו רשימה של כחמישה נושאים שלדעתכם יעניינו את קהל היעד שלכם (אלו שהולכים לצרוך את התוכן), ונסחו מספר שאלות לכל אחד מהנושאים.
לדוגמה אם קהל היעד הוא לקוחות פוטנציאליים או לקוחות קיימים, אז נושאים שיכולים לעניין אותם הם איך לקוחות אחרים כמוהם עושים שימוש בפתרונות או המוצרים שאתם מוכרים.
אם אתם עמותה המקדמת נושא מסוים לסדר היום, אתם יכולים לבדוק באיזו מידה אותו נושא מטריד את הציבור או איזה נתח מהציבור נתקל בבעיה הזו.
נושאים אקטואליים עובדים טוב מאוד, אם אתם מצליחים לחבר אותם לסוגיה רלוונטית לכם.
לאחר שבחרתם נושאים, צמצמו ל-4-6 השאלות המעניינות ביותר. שקלו לשלב גם שאלה פתוחה – כזו שתעורר תשובות "פיקנטיות". אלו תמיד מעניינות לשמוע (אפילו אם הן רק "אנקדוטות").
כמעט מוכנים!
הרכיבו את השאלות לסקר (אתם כמובן מוזמנים להסתייע בנו בניסוח, בהפצה ובניתוח). ברגע שסיימתם את הניתוח מגיעה המלאכה המהנה – כתיבת המאמר. הסתייעו בנתונים שהפקתם מהסקר, ובמידע תומך נוסף וצרו את התוכן.
אל תתמקדו במספרים ובאחוזים אלא ב"שורות תחתונות" ומסרים מפתיעים ומושכים שגיליתם מהנתונים.
אם אתם רוצים לשדרג את המאמר, תשקיעו באינפוגרפיקה מושכת. כזו שתקל על הקוראים שלכם להבין את הנתונים, (ועליכם לשלב את הגרפים בטקסט בצורה מושכת).